luni, 20 aprilie 2015

Strategii de marketing online


5 strategii de marketing online care funcţionează pentru firmele mici

Strategiile de marketing online (promovarea site-ului) nu sunt diferite de cele tradiţionale, atunci când vorbim de scopul urmărit. Ambele tipuri de marketing urmăresc creşterea notorietăţii unei firme mici (produsele, serviciile sau chiar numele firmei care furnizează acele produse sau servicii) şi creşterea numărului de clienţi.

Marketingul online (sau marketingul digital – adică promovarea site-ului) are câteva componente care trebuie să acopere fiecare aspect al promovării online, de la crearea de conţinut până la vânzări. Aceste componente pot fi combinate pentru a forma 5 strategii care să te ajute să obţii mai mult trafic către site-ul tău şi să câştigi mai mulţi clienţi.


1. Marketingul dispozitivelor mobile

Creşterea accelerată a numărului de dispozitive mobile (smartphone-uri şi tablete) face ca importanţa promovării site-ului pentru aceste dispozitive să crească. Chiar Google spune că marketingul mobil nu e o opţiune, ci o obligativitate pentru orice business; câteva statistici recente despre utilizarea dispozitivelor mobile întăresc declaraţia Google:

– 3 din 4 căutări pe mobil duc la acţiuni cum ar fi: căutarea aprofundată, o vizită la magazin, un telefon, o decizie de cumpărare sau distribuirea (sharing) informaţiei găsite;

– 75% dintre căutările pe mobil au loc după-amiaza sau seara;

– 45% dintre căutările pe mobil sunt orientate către un scop anume şi au ca rezultat luarea unei decizii din partea utilizatorului.

Care e scopul marketingului pentru dispozitivele mobile? Acela de a le oferi vizitatorilor site-ului tău o experienţă plăcută atunci când vor intra pe site de pe un dispozitiv mobil.

Cum: Cum poţi obţine o “experienţă plăcută”? În primul rând (cel mai important) trebuie ca site-ul tău să arate foarte bine şi să fie uşor de navigat şi de citit pe un dispozitiv cu un display mic (asta înseamnă ca site-ul tău să folosească o modalitate optimizată de afişare pe dispozitivele mobile). În al doilea rând, ai putea să creezi aplicaţii de sine stătătoare (aplicaţii care furnizează informaţii despre produsele sau serviciile tale), pe care utilizatorii le pot descărca din magazinele specializate (AppStore, Google Play, Windows Store etc).

Unelte de folosit: Dacă site-ul tău este construit pe platforma WordPress, poţi foarte uşor crea o versiune mobilă a site-ului, folosind o temă responsivă (responsive wordpress theme) sau un plugin. Dacă nu foloseşti WordPress, poţi apela la servicii precum dudamobile sau conduit pentru a crea o versiune mobilă a site-ului. Desigur, inima designului responsiv (optimizat pentru dispozitivele mobile) o reprezintă instrucţiunile CSS, iar orice web designer serios va folosi cele mai bune practici CSS pentru afişarea unui site.


2. Marketingul conţinutului

Marketingul conţinutului este inima oricărei campanii de marketing digital. Din momentul în care ai o platformă bine pusă la punct de livrare a site-ului (adică marketingul site-ului pentru dispozitivele mobile), pasul următor este să creezi conţinut de calitate.

Conţinutul este cel ce-ţi va aduce vizitatori şi-i va loializa. Conţinutul de calitate va face lumea să vorbească despre tine şi va conduce către cel mai important scop: vânzările.

Care e scopul marketingului de conţinut? În câteva cuvinte, scopul tău e de a crea şi de a furniza conţinut de calitate – adică informaţii relevante de care potenţialii tăi clienţi au nevoie şi le caută, iar pasul următor pe care îl vor face (după ce găsesc pe site-ul tău aceste informaţii) va fi să-ţi devină clienţi sau să efectueze o acţiune (de exemplu să se înscrie la newsletter, să-ţi devină prieteni pe reţelele sociale etc).

Cum: Înainte de a te apuca să creezi conţinut (care poate fi de tipul articolelor informative, filmelor de prezentare, imagini etc), încearcă să afli ce anume caută potenţialii tăi clienţi, ce tip de informaţie i-ar putea ajuta să ia o decizie de cumpărare de la tine şi nu de la concurenţii tăi. Nu te apuca să publici conţinut pe site doar de dragul publicării.

În trecut (până acum vreo doi ani), tactica publicării de conţinut înţesat de cuvinte-cheie funcţiona, dar nu mai e cazul. Suntem în 2014 şi e mult mai important să ai pagini mai puţine, dar care au conţinut relevant, decât pagini multe şi conţinut de slabă calitate.


3. Marketingul motoarelor de căutare (SEM – de la “Search Engine Marketing”)

Marketingul pentru motoarele de căutare este încă o strategie de promovare a site-ului pe care o poţi utiliza şi are două componente: prima este SEO (optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare), iar a doua este PSA (Paid Search Advertising – reclama plătită în rezultatele căutării). Pe scurt, SEO (optimizarea site-ului) te va ajuta să obţii GRATUIT trafic din căutări, în timp ce PSA îţi va aduce trafic, dar va trebui să plăteşti pentru el.

Care e scopul marketingulului motoarelor de căutare? Acela de a obţine trafic mai bun (vizitatori mai mulţi) din rezultatele căutării pe Google (fie trafic organic – adică gratuit, fie trafic plătit – prin intermediul anunţurilor publicitare targetate).

Cum: Pentru a obţine vizitatori mai mulţi din căutările după cuvinte-cheie, trebuie ca site-ul tău să fie optimizat pentru acele căutări. Optimizarea site-ului trebuie să ia în calcul: titlurile paginilor, descrierile paginilor, viteza de încărcare a paginilor, calitatea de autor (Google authorship), design-ul site-ului şi structura sa, linkurile care duc către site-ul tău, prospeţimea conţinutului (cât de actual este acesta), titlurile alternative ale imaginilor din site etc.

Unelte de folosit: Există destule ghiduri de optimizare (regulile de bază sunt chiar cele publicate de Google; acest ghid în limba română a fost publicat în 2008, dar există o versiune actualizată din 2010, în limba engleză). Fiecare regulă este importantă prin ea însăşi, iar urmărind şi aplicând cu seriozitate mai multe din aceste reguli de optimizare a site-ului, vei obţine rezultate mai bune. Îţi mai recomand un articol despre optimizare site (SEO) şi încă unul despre creşterea traficului către site.

Notă: Când vei opera modificări asupra site-ului pentru a-l optimiza, aceste schimbări nu vor fi remarcate imediat de către Google (sau alte motoare de căutare). Va trebui să aştepţi şi să-ţi monitorizezi site-ul cu ajutorul Google Webmaster Tools.


4. Marketingul reţelelor de socializare (social media)

Marketingul pentru reţelele de socializare este următoarea strategie pentru afacerea ta. Ai reuşit să creezi conţinut relevant pentru utilizatori, acum e momentul să-l faci cunoscut. Cea mai bună cale de a-ţi promova conţinutul este o strategie bine organizată de marketing pe reţelele de socializare.

Care e scopul marketingului pentru reţelele de socializare? Campaniile tale pe social media ar trebui să urmărească două scopuri: primul e acela de a obţine cât mai mulţi “prieteni”, aşa încât publicarea conţinutului tău să aibă o audienţă cât se poate de mare, iar al doilea este de a obţine vizitatori care vin din reţelele sociale şi care s-ar putea transforma în cumpărători.

Cum: e necesar să-ţi construieşti o prezenţă bună în toate reţelele sociale importante (Facebook, Twitter, Google+, Pinterest etc), distribuind constant conţinut relevant pentru utilizatori şi interacţionând cu cei interesaţi de produsele/serviciile pe care le oferi.

Ştiu că nu e un proces simplu şi se consumă foarte mult timp cu desfăşurarea campaniilor pe mai multe reţele sociale simultan, dar n-ai de ales. Pentru că aşa funcţionează marketingul social în 2014 şi va trebui s-o faci şi tu. Concurenţii tăi o fac.

Vestea bună e că reţelele de socializare aduc clienţi (acum câţiva ani se credea că vizitatorii din social media nu se transformă în clienţi). Dacă nu ai timp sau nu ştii cum să organizezio o campanie pe social media, sună-ne şi ne ocupăm noi pentru tine.


5. Strategia de optimizare (SEO) locală a site-ului pentru motoarele de căutare

Din moment ce vorbim de firme mici, am separat de celelalte şi am lăsat la sfârşit strategia de optimizare LOCALĂ pentru motoarele de căutare. Această strategie e foarte importantă pentru firmele mici (mai ales dacă firma ta are o adresă fizică unde îşi desfăşoară activitatea şi unde poţi primi clienţi).

Care e scopul optimizării (SEO) locale? e foarte clar: acela de a obţine o poziţionare foarte bună la căutările efectuate pe plan local. Când cineva caută pe Google expresii cu adăugarea localităţii (de exemplu “pizza Focsani” sau “pizzerie Focsani”), urmăreşti ca site-ul tău să apară în primele poziţii.

Cum: în general, nu există o reţetă de sine stătătoare pentru optimizarea site-ului pentru căutări locale. Pur şi simplu va trebui să urmezi aceleaşi reguli ca la marketingul pentru motoarele de căutare, concentrându-te asupra furnizării de conţinut “localizat”.



Pe scurt:

Afacerile mici vor avea succes în a-şi atrage clienţi din online, atâta timp cât vor pune în apliucare tehnicile şi strategiile care şi-au demonstrat eficacitatea. Când îţi vei construi site-ul, ia în calcul un design care să le ofere vizitatorilor o experienţă plăcută de navigare dacă îţi vor accesa site-ul de pe mobil sau tablete. După care concentrează-te pe furnizarea de conţinut de calitate, relevant şi informativ pentru ceea ce vor să ştie potenţialii tăi clienţi. Urmează optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare (pentru a-ţi poziţiona site-ul cât mai bine în căutările pe Google) şi crearea prezenţei pe reţelele de socializare (pentru a vorbi lumii de cât de bune şi frumoase sunt produsele sau serviciile tale).

Iar clienţii nu vor întârzia să vină. promovare firma publicitate online catalog firme promovare site promovare online

2 comentarii: